Kontrasternas underbara verkan!

 

Jag står barfota ute på en klippa vid havet. Mina båda fötter står stadigt på den solvarma klippan och jag tittar ut över det mäktiga blå som breder ut sig där framför mig. Jag drar in ett djupt andetag och låter mina lungor fyllas av den klara havsluften samtidigt som hela mitt medvetande berusas av synintrycket av denna vidunderliga miljö!

 

Jag lyfter min ena fot från det varma, stabila underlaget….Huden under min fot förnimmer den fria luften som sveper in mellan marken och fotsulan. Luften är varm och len mot min fot, och jag känner en njutningsfull rysning genom kroppen.

 

Snart, alldeles snart, ska jag sätta ner min fot i det stora blå och känna kontrasten av min varma hud mot vattnets kyla. Jag vet att den första känslan kommer att vara att dra tillbaka min fot upp till den varma, trygga klippan, men jag vet också att när jag väl har bestämt mig så Vill jag fortsätta. Jag vet ju känslan när jag väl kastar mig i, jag har ju gjort det förr! Efter den första hisnande känslan så kommer njutningen av att känna sig fri, koncentrerad och sträcka ut kroppen i långsamma simtag och stilla glida fram med blicken på den stilla havsytan som jag då är en del av.

 

Jag vet också hur underbar känslan är när man kliver upp på nästa solvarma klippa. Då kontrasten av solens värmande strålar mot min avkylda hud skapar en Extrem och Total känsla av Närvarande om varenda millimeter av min kropp och min Absoluta Existens!

 

Jag slänger mig ut i det Stora, Vackra Blå!

 

Kontraster får oss att Se och Uppleva Allt det som finns emellan ytterligheterna!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0