Att göra sig Trygg i Otryggheten!

 

En vän till mig sa häromdagen, i samband med ett avgörande vägval han var tvungen att göra i livet, att den ena vägen – vid en första anblick – var Otrygg, och den andra Trygg. Men när han tittade närmare på alternativen så innebar den Trygga vägen att fortsättningen låg i någon annans händer. Tittade han istället på den Otrygga vägen, så innebar den att fortsättningen på vägen till stora delar låg i hans egna händer. Att han själv hade större möjligheter att påverka sin framtid, även om det innebar större risker.

 

Han sa att det hela handlade om att han måste göra ett val så att han själv kände sig Trygg. Att skapa möjlighet att själv ta över ratten och styra livet dit han ville. Att välja den väg där han själv kunde påverka framtiden så mycket som möjligt.

 

Att skapa Trygghet handlar hur jag i en uppstådd och oönskad situation kan hitta delar som jag kan påverka och själv ha kontroll över.

 

Att välja den väg där jag blir Trygg i Otryggheten, istället för att vara Otrygg i Tryggheten.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0