En dag för turistande!

Vaknade i morse, underbart utsövda och med en strålande sol från en klarblå himmel och ca 18 grader, perfekt stadsvandringsväder! Började med en kopp kaffe på vår balkong!

 Sen var det bara att kasta oss ut på stan, och ta itu med att bocka av alla ställen vi ville se!

 

Operahuset: Check!

 

 

Harbour Bridge: Check!

 

 

Circular Quay: Check!

 

 

När vi kom tillbaka till hotellet på eftermiddagen hade även vårt bagage kommit fram, och ett kärt återförenande mellan oss och våra efterlängtade kläder! Sist men inte minst: Sydney Tower, ca 200  hundra meters upp i luften i en roterande, cirkelformad restaurang för firandet av vår 25-åriga bröllopsdag: Check!

 

 

Det var inte hela byggnaden som roterade, det var bara golvet som roterade. Själva byggnaden med panoramafönster o s v var stilla. Mellan fönstren och golvet var en liten list på ca 10 cm som satt fast i byggnads/fönsterdelen, vilket innebar att den lilla 10 cm-listen var stillastående, och golvet roterade, så Peter sa till mig: ”Sätt nu inte din handväska på den där listen för då får du springa runt längs hela cirkeln och leta längs fönsterlisten, bland alla människors ben!” SJÄLVKLART INTE sa jag, och dök ner i menyn.

 

En stund senare hör jag Peter mumla ”Vart f-n är kameraväskan?????” Ja, ja, så kan det gå! Han som var så noga med att poängtera för mig att hålla koll på vart jag placerade min handväska, satte själv sin kameraväska innehållande tre olika – och väldigt dyra – kameror, på den lilla stillastående listen….vilket innebar att jag sen kunde studera honom när han kröp runt mellan benen på de övriga gästerna, letande längs listen efter sin kameraväska….hehehhehe….

 

Men utsikten var FANTASTISK och maten var UNDERBAR! Avslutades med en överraskning från köket i form av en kaka på 25-åriga bröllopsdagen! NICE!!! Och det här landet……MERSMAAAAK är förnamnet! Vi har redan börjat planera för en längre semester här i framtiden! Till och med Peter har bestämt sig för att ha överseende med alla giftiga kryp och ormar!

 

 

That’s all for tonight mates! 

 


Kommentarer
Postat av: Nette

Helt underbart att läsa från er första dag och tack för alla fina bilder. är såå avundsjuk på er, ni har världens äventyr framför er!!
Grattis på bröllopsdagen btw... Kram

2012-06-20 @ 12:59:50
Postat av: Susanne

Ooo så underbart!! Grattis till er båda!! Härligt att läsa o se! Fortsatt trevligt resande :)

2012-06-20 @ 20:41:32
Postat av: Titti Yttersjö

Underbar läsning, särskilt avsnittet om Peter krälandes runt bland gästernas ben :)

2012-06-21 @ 11:00:44
Postat av: kusin Karin

Sä häftigt länge sedan ni gifte er..he he och det känns som ni har det närt och kärt fortfarande.GRATTIS.Ha fortsatt härlig resa massor av fler bilder vill vi ha !!!

2012-06-21 @ 21:52:36
Postat av: Mamma

Helt underbara bilder,förstår att ni mår bra,fortsätt att ha det gött.GRATTIS PETER till de 50

2012-06-21 @ 23:01:59
Postat av: Anonym

Ha, ha, ha, hade velat se Peter krypandes mellan benen på både kvinnor o män... på er Silverbröllopsdag!!!! Grattis!!! <3

2012-06-23 @ 16:32:21
Postat av: Annika

Kan bara meddela att det var jag som skrev föregående kommentar...
Kram

2012-06-23 @ 16:33:37
Postat av: Anonym

Jag fick mig ett gott skratt med tanke på din kära man
när jag läser era äventyr, det var så att grannen undrade vad som var så kul. Ha det så gött. :) kram Lena

2012-06-28 @ 22:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0