Konsekvens-kedjor

 

Tänk vad lustigt det kan bli när man inte tänker hela ”Konsekvens-kedjan” klart!

 

Igår kom det ett sånt där dolt meddelande i min Facebook-inkorg med en uppmaning kopplad till Kampen emot bröstcancer. Det har varit några sådana i omlopp förut, bland annat att man skulle lägga ut på sin status att man hade en BH i en viss färg, beroende på ens civilstånd.

 

Som jag sa så har det varit flera liknande uppmaningar i omlopp tidigare. Jag har följt uppmaningen en gång tidigare, och det var BH:n, men de andra har jag aldrig orkat följa. Men igår damp det ner ett sånt meddelande där det stod att man skulle skriva i sin status att man skulle bo i ett annat land ett visst antal månader. Antalet månader skulle vara detsamma som dagen man är född, och platsen var kopplad till den månad man är född (olika länder för varje månad). För mig som är född 22 juli blev resultatet att jag skulle bo 22 månader i landet som var kopplat just till juli, vilket visade sig vara Österrrike.

 

Den här uppmaningen var lite annorlunda, och jag som ÄLSKAR resor tänkte att det där kan jag ju inte motstå! Så jag la ut följande kommentar på Facebook:

 

Jag ska bo i Österrike i 22 månader! Typiskt att jag ska hamna i ett land med en rackarns massa snö, och ingen kust....suck!”

 

Och sen började det ramla in kommentarer som visade att det var många som trodde på det! Hur som helst, det blev en del kommentarer fram och tillbaka som gav mig många goa skratt. Jag gick och la mig och tänkte in mer på det.

 

I morse är jag kom till kontoret, hann jag knappt mer än in genom dörren innan en kollega stod i dörren och sa:


”Va fasiken har du nu hittat på? Så där kan du ju inte göra!!! Jag ringde andra kollegor och frågade om de hade hört något, men ingen hade hört något över huvud taget! Vad fasiken handlar det om Sussi? Du kan ju inte bara flytta till Österrike sådär och informera oss via Facebook!”


Fram till dess hade jag stått som ett frågetecken, men NU fattade jag! Det hade inte framgått att det var ett skämt! OJ, jag hade ju inte tänkt på hur det kunde uppfattas! Två sekunder senare var jag inne på Facebook och dementerade min flytt till Österrike…det kunde ju blivit hur tokigt som helst!

 

Ja, nästa gång ska jag tänka igenom HELA Konsekvens-kedjan innan skriver något likande igen!!!

 


Kommentarer
Postat av: mirre

ha ha ha ha idag har vi tydligen inga hemligheter,fasiken vad nyttig, ett bra sätt att stå för sina handlingar , förr i tiden visade vi det i det verkliga livet, hrm....... nått att fundelera på... men du e skön som delar med dig... hi hi hi <3

2011-11-12 @ 08:01:23
Postat av: Olga Rosenqvist

Ja, även handlingen med goda syfte kan slå tillbaka ovändat hård.

2011-11-13 @ 21:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0