Uppladdning inför genomförandet av en dröm!

 

Nu har det gått nästan exakt ett halvår sedan jag hade den här sidan aktiv. Ja, jag vet nyårshälsningen klämde jag ju in, men den räknas inte egentligen, för när jag säger aktiv, då menar jag att det händer något hela tiden! Inte en ryckning här och där, då och då, utan hela tiden, kontinuerligt!

 

Under sommaren kommer sidan ta ett litet annat uttryck än tidigare eftersom den kommer att fungera både som Tankebok (som den egentligen är tänkt som) men också som Resedagbok. En dagbok kring en resa som jag drömt om sen jag läste Pippi Långstrump i Söderhavet någongång i början av 70-talet! Och en resa som vi faktiskt har planerat och sparat för i 10 år! En resa som går via Sydney ett par dagar och sen fortsätter till Samoa och Fiji innan det är dags för hemresa och återvändande till Jönköping nästan exakt sex veckor senare!

 

Det är en helt otrolig känsla att först haft en dröm om något i närmare 30 år, därefter insett att det faktiskt är möjligt att uppfylla drömmen! Att sen planera, spara och fokusera på samma dröm under ytterligare 10 år för att nu, sammanlagt nästan 40 år efter att drömmen började ta form, få stå med almanackan i handen och inse att det bara är fem och en halv dag kvar innan drömmens genomförande faktiskt ska påbörjas!! Galet go känsla kan jag lova!

 

Jag kan nog utan tvekan säga att det är den dröm jag haft och hållt fast vid längst tid i mitt liv, och som jag inte har släppt eller ändrat under årens lopp! Jag hoppas naturligtvis att resan blir så fantastiskt som den har sett ut i min dröm under alla dessa år, men det är ju mycket upp till mig hur jag väljer att uppleva den! Jag tänker - så långt jag själv kan påverka - se till att min dröm inte bara blir av, utan att jag även i efterhand kommer att betrakta resan som uppfyllandet av den stora drömmen! Drömmen som jag födde, drömmen som jag närde och drömmen som jag aldrig släppte utan höll i handen hela vägen!

 

Kanske kan det tyckas lite löjligt att tillskriva en resa en sån tyngd, men det ÄR så, jag HAR alltid drömt om Söderhavet! En dröm kan vara vad som helst! I mitt fall - och ja, jag vet att jag har haft ett liv som har varit ganska lätt att leva - så är det här en stor dröm! Visst har jag en massa andra drömmar, stora och små, personliga och mer av global och existentiell art...men det hindrar mig inte att betrakta det här som en stor livsdröm som snart - alldelese, alldeles snart - ska bli sann!

 

Visst är det härligt att man själv får sätta ramarna för vad som ska betraktas som en dröm!

 

 


Kommentarer
Postat av: Nette Eriksson

Hoppas att din resa kommer så nära din dröm som det är möjligt. Det låter helt underbart att åka och uppleva Söderhavet, med mycket snorkling och bad och sol. ha det bäst, Sussie !!!

2012-06-11 @ 07:58:52
URL: http://nettesporslin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0