Energitillskott

 

 

Vi har väl alla lite olika saker där vi tankar energi, det kan vara en promenad, träning, skön musik eller i samvaron med familj och vänner. För egen del får jag mitt energitillskott tillsammans med andra människor i allmänhet, och tillsammans med Underbara människor i synnerhet.

 

När jag sätter mig ner och funderar på alla dem jag har runt mig – familj, vänner, arbetskamrater – så kan jag konstatera att jag har otroligt många goa, omtänksamma och generösa människor omkring mig hela dagarna. Underbara människor som alltid har en kram till övers, ett uppmuntrande ord, en snäll kommentar eller något annat som visar att de bryr sig om, saker som gör att de lyfter mig om jag har en svacka.

 

Det är alla de Underbara som jag har kvar i mitt främre medvetande. Alla som ger mig och andra omkring sig energi! Alla de Underbara som trots egna eventuella bekymmer, sorger och dagliga utmaningar alltid verkar bry sig om andra, sina medmänniskor. Alla de Underbara som väljer att tolka sin omgivning positivt, och ger tillbaka glädje och energi till alla andra som rör sig i cirklar runt omkring!

 

Självklart stöter jag då och då på den andra sorten, de som stjäl energi genom att vara elaka och ogina. De som försöker höja sin egen självkänsla genom att försöka sänka andras. De som ständigt stjäl andras energi och inte förstår varför de ska ge något tillbaka. Dessa föser jag avsiktligt bakåt i mitt medvetande. Föser bakåt, ända tills de ligger allra längst bak i hjärnan och skvalpar för sig själva. Där kan de ligga!

 

De ogina har ingen plats i mitt medvetande, där finns bara plats för de goa, de omtänksamma och de generösa! De Underbara! De som generöst delar med sig av sin omtanke och kärlek. De som ger energi, istället för att stjäla den!

 


Kommentarer
Postat av: Olga Rosenqvist

Ja! Bra att komma ihåg de goda och fina, när man träffar de elaka!

2011-10-10 @ 23:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0