Det egna valet

 

Om det är något i mitt liv som jag inte är nöjd med så måste jag ju försöka rensa bort det, byta ut det, vad som helst, bara jag försöker göra något åt det. Jag kan inte bara låta det fortgå och passivt se på medan det förbittrar mig själv och mitt liv. Jag måste ställa mig själv frågan: Varför gillar jag inte det här? Vad kan jag göra åt det? Och finns det något som hindrar mig från att göra något åt det?

 

Att vara medveten om att väldigt många saker som händer i livet föregås av ett val är en ganska skrämmande tanke.

 

Det är klart att det finns situationer som man inte kan skylla på det egna valet, det är jag oerhört medveten om. Men, det är väldigt, väldigt många situationer som ändå bottnar i någon form av val, medvetet eller omedvetet. Det jag menar är att man måste ta kontroll över de val som påverkar ens liv, och sluta se sig som offer för olika omständigheter. Vi har en skyldighet mot oss själva att göra det, vi har bara ett liv!


Kommentarer
Postat av: Olga Rosenqvist

100% holler med!!!!! WOW! det känns som jag själv har skrivit det! förtsätt och.. tackar Bella att hon "tvingade" dig att "blogga". :) Jag är glad att jag kan delta dina kloka tankar!

2011-10-09 @ 11:11:32
Postat av: Carita Holmqvist

Kloka ord. You are not responsible for being down, but responsible for getting up.

2011-10-09 @ 17:35:29
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0