Smärta, sedd från sidan om




Att känna sig fullkomligt hjälplös i en akut situation är ohyggligt! Handlar det dessutom om någon Nära så är upplevelsen än mer frustrerande och smärtsam!

 

Det är fruktansvärt att känna den där hjälplösa känslan när någon man älskar lider, har ont eller har ångest! Oavsett vad det än är som gör att "den Nära" inte mår bra. Är det en Negativ anledning till smärtan eller ångesten, så står man där vid sidan om och känner sig hjälplös och ynklig.


Jag kan uppleva det som oerhört tuff och smärtsamt. Men det är inte jag som har mest ångest. Det är inte jag som har mest ont. Det är inte mig det handlar om. Jag kan inte gräva ner mig eller börja tycka synd om mig själv. Jag kan bara finnas till hands för den Nära som det handlar om.


Jag kanske inte kan påverka vare sig anledning eller situation. Men jag kan finnas där och stötta. Att tro – helt och fullt – att allt kommer att gå bra! Jag måste använda all energi jag har inom mig till att stötta, tro och älska! Jag kan inte – Får Inte – göra något annat!


Kärlek, stöd och att tro på det goda! Att ALDRIG någonsin ge upp tron på det goda! Det är det vi måste lägga vår energi på!


Kommentarer
Postat av: mirre

härligt att läsa <3 <3 <3

2011-11-22 @ 09:56:08
Postat av: Titti Yttersjö

Äskar dig Systeryster!

2011-11-22 @ 16:25:17
Postat av: Olga Rosenqvist

Underbart sagt!!! Jag kan inte påverka eller ändra situationen, men jag kan alltid finnas för dig! Underbart! Man kan inte säga bättre!Så precis man känner!

2011-11-22 @ 21:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0