Leve drömmarna, och de som har dem!

 

"Varför tvivlar du på att du ska klara det? Du kan klara allt, men drömmar kommer aldrig gratis...du måste själv kämpa! Gör du det så har du drömmen i din hand"

 

Jag kommer alltid vara tacksam mot mina älskade föräldrar för att de lärde mig att följa mitt hjärta och mina drömmar. Lärde mig att varken låta rädsla för det okända eller tvivlet på min egen förmåga stå i vägen för mina drömmar och min längtan.

 

De har ALLTID funnits där när jag stått inför drömmar om att ge mig in i olika saker – den ena mer galen än den andra – och outtröttligt hävdat att jag klarar av det! Hela tiden sagt att de eventuella hinder jag målat upp bara finns i mitt eget huvud. Att om jag bara möter min dröm med öppna ögon, om jag har en plan för hur jag ska möta och hantera eventuella risker och utmaningar, så är det bara för mig att slänga mig ut i min dröm!

 

Den bästa gåva jag kan ge mina barn – och andra nära och kära – är att stötta dem i deras drömmar. Att visa på möjligheterna istället för hindren. Att visa på att det enda sättet att veta om en dröm är värd att satsa på, är att prova. Att själv känna på och våga prova. Att utmana sina egna rädslor och stå emot andras tyckanden.

 

Att våga prova att leva sin egen dröm! Att aldrig slänga bort en dröm innan man provat på den - eller åtminstone närmat sig den - för att se om den är värd att kämpa för, Det är insatsen som måste göras för att använda livet FÖR livet!

 

Leve drömmarna och De som har dem!

 


Kommentarer
Postat av: mirre

wehooo för föräldrar som lyssnar och stöttar sina barn/ungdomar, en dröm behöver finnas för att samtidigt hitta en drivkraft som kan göra drömmen verklig <3 <3 <3

2011-12-10 @ 09:06:42
URL: http://www.dinlycka.se
Postat av: Angelie

Sussi din lilla positiva energispruta!! Härliga inlägg, ha en fin helg!! :-)

2011-12-10 @ 15:07:51
Postat av: Olga Rosenqvist

Lyssna, stötta och...indirekt vägleda. Jag tycker att det var viktigaste för mig att mina föräldrar stöttade mig, när mina drömmar krossades. De hjälpte mig att hitta nya drömmar, att våga drömma mer och större och att förverkliga mina drömmar! :) "En Dröm blir bara Dröm om man sitter i soffan och drömmer". :)

2011-12-11 @ 16:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0